برگزاری مراسم اولین سالگرد سرکوب انقلابیون اردن
نوشته شده توسط : احسانی
 
برگزاری مراسم اولین سالگرد سرکوب انقلابیون اردن

خبرگزاری فارس: صدها تن از شهروندان اردنی در اولین سالگرد سرکوب انقلابیون این کشور در شهر "امان" تجمع کردند.

خبرگزاری فارس: برگزاری مراسم اولین سالگرد سرکوب انقلابیون اردن

 

به گزارش فارس، یک سال پیش در روز 25 مارس، صدها تن از شهروندان معترض و انقلابیون اردن در میدان "جمال عبدالناصر" شهر "امان" (پایتخت اردن) تحصن کردند و خواستار تحقق اصلاحات فوری در کشور از جمله برکناری دولت و انحلال پارلمان شدند.

هنوز ساعتی از برگزاری این مراسم نگذشته بود که نیروهای امنیتی و نیز نیروهای لباس شخصی حامی نظام با حمله به تحصن کنندگان، آنان را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند.

در این درگیری، ده ها معترض اردنی زخمی شدند و یک شهروند نیز جان باخت.

حال پس از گذشت یک سال از سرکوب انقلابیون اردن، معترضین این کشور با دیگر تصمیم گرفتند تا در همان محل گرد هم آیند و بر لزوم تحقق مطالبات شهروندان که اکنون سقف آن افزایش یافته تاکید کنند.

تعداد انبوهی از نیروهای امنیتی، ضد شورش و نیروهای ژاندارمری از نخستین ساعات روز در محل برگزاری این مراسم حضور داشتند و به طور مرتب بالگردهای ارتش اردن بر روی این منطقه پرواز می کرد.

هرچند نیروهای امنیتی مستقر در محل مانع از رسیدن معترضین به میدان جمال عبدالناصر می شدند ولی بیش از 100 تن از شهروندان توانستند خود را به میدان برسانند و در آنجا نماز جماعت برپا دارند.

معترضین و انقلابیون اردن با سردادن شعارهایی علیه دولت، خواستار تحقق فوری اصلاحات در کشور از جمله تشکیل دولت منتخب مردمی، مبارزه با فساد، تعدیل قانون اساسی و توقف دخالت نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در امور زندگی شهروندان شدند.

جنبش اعتراضی شهروندان اردنی از ابتدای سال گذشته میلادی آغاز شده ولی تا کنون نظام این کشور اقدامی در راستای تحقق مطالبات ملت انجام نداده است.





:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: